SEO = Web strategist?

בואו נפסיק להכות מסביב לשיח, Shall we?
מקצוע מקדם האתרים, ה – SEO הקלאסי, הישן, כבר איננו עוד.
SEO כבר לא מסתכם היום רק במילות מפתח לגוגל, התחום (וגוגל) התקדם והתפתח והיום העובדה בשטח
היא ש – SEO לא יכול לפתוח אתר ולמלא אותו במילות מפתח כדי להצליח, או להגיב בהרבה הרבה מקומות
נידחים למיניהם רק כדי להשיג עוד קישור חיצוני לאתר שהוא מנסה לקדם. פעם זה היה מצליח.
בתחילת הדרך לא היתה בעיה למקדמים לעבוד ככה על גוגל..
ככה אנשים הגיעו לטופ של החיפושים – עמודים שלמים החוזרים על אותם ביטויים בכל מיני הטיות, תגובות אין סוף בבלוגים, וכמובן איך אפשר בלי הרשמה למנועי חיפוש ואינדקסים רלוונטיים יותר ופחות.
פעם SEO היתה עבודת נמלים, אבל ללא מחשבה, שטאנץ אחד היה פועל למגוון של נושאים פשוט כי ה"אסטרטגיה"
הנ"ל הספיקה לגוגל.
ואז גוגל קם ואמר טוב, מנסים לעבוד עלי, לא מתאים.
גוגל התחיל לעדכן את עצמו ולהתאים את עצמו למציאות החדשה, שינוי קריטריונים על פיהם ימדדו אתרים, הוספת קריטריונים לסינון איכות ואמינות של אתרים והיד נטויה וגוגל ממשיך לעדכן.
גוגל רוצה איכות ורלוונטיות, והוא לא מוכן לשטויות שלכם
.
היום גוגל לא מחפש מילות מפתח, מטא טאגים, לינקים פנימיים ועוד כל מיני  – היום גוגל מחפש איכות!
גוגל רוצה לראות כמה ולמה האתר שלכם איכותי לאדם שיבוא לחפש בו מידע או מה שלא יהיה שהאתר קשור אליו,
גוגל רוצה שהאתר הכי שימושי למשתמש יקבל את הדירוג הכי גבוה.
אתר שרובו גיבובי מילות וביטויי מפתח הוא לא אתר שימושי, הוא אתר שבנוי למנוע חיפוש.
אתר כזה לא יקבל דירוג גבוה במדדים החדשים.

היום, כשמקדם אתרים נכנס לפרויקט חדש הוא צריך ממש ללמוד את התחום אליו שייך האתר, הוא צריך לבנות
תכנית ארוכת טווח להגיע עם האתר לתוצאות הראשונות בחיפוש של גוגל, וגם להשאיר אותו שם.
היום לגוגל גם אכפת שהאתר יהיה מעודכן, לא אחד כזה שעומד סטטי ולא מתחדש או מתעדכן.
אי אפשר לתלות דפים ברשת ולצפות שגוגל יתייחס אליהם אם אנחנו לא מתייחסים אליהם.
בניית תכנית קידום לאתר היום כוללת כמה שלבים, ומשלבת כמה אלמנטים – שיפור או הקמת העמוד\אתר עצמו,
פעולות קידום אורגני לגוגל באתר ומחוץ לאתר, רשתות חברתיות , מובייל וכיוב'..
לכל אחד מהאלמנטים הנ"ל יש זמן ומקום – הרי לא תקדמו את האתר בפייסבוק אם הוא עוד לא מוכן ומשתמשים
שיגיעו לשם יתקלו בכל מיני באגים או מערכת לא גמורה. זו חווית משתמש רעה, וזה הכי גרוע.
היום הקישורים שאנחנו בתור מקדמי אתרים צריכים "להשיג" חייבים להיות רלוונטיים לנושא האתר שלנו
כדי שגוגל יתייחס אליהם. נכון, כל קישור חיצוני כמעט אל האתר הוא קישור טוב, אבל יש כאלה שהם יותר טובים – עדיף מעט קישורים קשורים ובעלי ערך מאשר הרבה לא קשורים וחסרי ערך.

פעם SEO היה מה שהוא – אופטימיזטור למנועי חיפוש – מגיע לאתר, משפר, משפצר, מוסיף כמה קישורים חיצוניים מפה ומשם, וזהו. היום כבר מובן וידוע שמדובר לא בפרויקט חד פעמי של קידום אתר, אלא במשימה מתמשכת, המצריכה תכנון מראש, תחזוקה וטיפול (עדיף מסור) של הנכסים באינטרנט, ואף שיפור ו – כשמו כן הוא – קידום.

סתם כמה מחשבות על רגל אחת..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *