אופס, סליחה, טעות

כל אחד מבינינו שאי פעם גלש באינטרנט מכיר את זה – אתם רוצים להגיע לאתר כלשהו, לוחצים על קישור כלשהו,
והופ – הגעתם לדף שאומר לכם שאין שם כלום. טעות במספר. לרוב העמוד יראה כמו בדוגמא הזו אצל טמקא, שמראה אצל אתר בסדר גודל כזה בעיקר על חוסר השקעה או הבנה בקידום ואינטרנט.
זה אמנם לא כלכך מפתיע, אבל בתהליך של הקמת אתר, והרבה פעמים גם הקידום שלו (כי יש כאלה שלא מקדמים) אנחנו עובדים קשה על העמודים שכן יש לנו, אבל שוכחים לכסות את האופציות האחרות כמו למשל העמודים שאין לנו.
קורה שמשתמש מקליד כתובת לא נכון, שם של עמוד באתר, ואז הוא יגיע לעמוד 404. לעמוד כזה מגיע כל אדם שמנסה להגיע לכתובת שלא באמת קיימת באתר כלשהו.

חלק יגידו – פתרנו את הבעיה! אנחנו עושים שכל מי שמגיע אצלנו לעמוד 404 מועבר אוטומטית חזרה לעמוד הבית, כך שבסוף הוא מוצא מה שניסה לחפש. השיטה הזו היא ישנה, והוכחה כלא יעילה בגלל שגוגל פשוט לא אוהב את השיטה הזו, שלא נדבר על כך שגם לעמוד 404 יש ערך וניתן להשתמש בו לקידום!
הוא לא חייב להיות עמוד ברירת המחדל, אנחנו כן יכולים (ואפילו מומלץ!) לשחק ולשנות אותו.
הנה דוגמא נחמדה לעמוד 404 ששונה, אמנם הוא לא עילוי מבחינת קידום, אבל למשתמשים הרבה יותר נחמד להגיע אליו – עמוד 404 – אמנם עדיין מי שמגיע לעמוד הזה לא נותר לו לעשות כלום חוץ מלחזור חזרה, אבל לפחות הם נחמדים בקשר לזה.

הנה דוגמא נחמדה לעמוד שחשבו עליו אפילו עוד קצת מעבר. שימו לב שהכל מרוכז פה במשתמש וביעילות כלפיו – 404גם משעשע (על חשבונו של ג'ובס והאייפון 4), וגם יעיל: הגעת למקום הלא נכון, אולי ניסית להגיע לכאן, לכאן או לכאן?
משמעות מבחינת קידום – עוד תוכן באתר, עוד קישור לעמודים החשובים (ראשי, בלוג, צור קשר, שאלות).
עוד עמוד שהוא לא מבוי סתום.

לדעתי, בין אם אתם גוגל ובין אם אתם משתמש רגיל, ברור שתעדיפו את אחד העמודים האחרונים שהראיתי, ולא את ברירת המחדל כמו בטמקא, אז אם יש לכם אתר אולי כדאי שתחשבו קצת גם על העמודים שאין לכם, ולא רק אלו שיש.. 😉

 

 

* כן, אני יודעת שכאן לא שיניתי את העמוד הזה עדיין, אז מה. גם זה יבוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *