עונג של אחד

אני יודעת שאני בן אדם קצת מוזר, בהחלט יודעת. אני יודעת שרוב הבנות, או בכלל האנשים, לא הכי מבינים את זה, אבל זה המצב ואין מה לעשות.
כן, אני הקטנה, לי העבודה שלי עושה צמרורים של עונג.
אני יודעת שיש אנשים כאלה כמוני, שהעבודה שלהם עושה להם עניין וכיף, יודעת, אבל יודעת שגם רובם כנראה מתעסקים בדברים באמת מעניינים, או פעילים יותר מאשר לשבת במשרד מול המחשב. אני לא.
העבודה שלי היא קידום אתרים, אני יושבת מול מחשב, לא רק בעבודה, גם בבית. כשאני אומרת את זה לאנשים, זה השלב שבו הפרצוף שלהם קצת מתעוות להבעה מוזרה שאומרת – הא? אבל… מה לעזאזל מעניין בזה??
אז בואו נבהיר כמה דברים קודם:
הרי מה זה קידום אתרים?
קידום אתרים (בהגדרה הקלאסית) הוא בעצם האומנות של הבאת עמוד אינטרנט כלשהו לראשית תוצאות החיפוש בגוגל, בשביל מלים מסויימות שאתם או הלקוח שלכם רוצה.
אז נכון, אם ללקוח שלי יש אתר על סוגים של עובש, זה ישמע לכם מאד לא מעניין בתור עבודה, נכון? לשבת וללמוד ולכתוב על עובשים למיניהם. תיארתי לעצמי.
אבל זה לא נכון..!
נישאר באותה הגדרה קלאסית של קידום אתרים, שלא כוללת פייסבוק ודברים נוספים, אלא רק את החיפוש הרגיל של גוגל.
גוגל, ירום הודו, הוא הרי מלך האינטרנט כבר שנים, ובתור אחד שכזה הוא מאד מאד דואג לשמור על עצמו וכל הזמן מעדכן את החישוב שלפיו הוא מחליט איזה אתר יהיה במקום הראשון בחיפוש שלו, איזה בשני וכן הלאה. מי שעקב עד כה כנראה הבין שבעצם העניין פה הוא האתגר, המלחמה מול גוגל השליט הגדול והאכזר, אלינו הקטנים שמנסים כולנו להגיע למקום הראשון.
פיסה קטנה של מידע לבעלי עסקים: לפי ההערכות התוצאה הראשונה בדירוג בגוגל מקבלת 50% מהקליקים של האנשים, שזה גם אומר יותר פניות לעסק, ויותר רווחים. שאר חמישים האחוז מתחלקים לכ – 45% לשאר התוצאות בעמוד, מתוכם 40% הולכים לתוצאות עד המקום החמישי, ועוד חמישה אחוזים שלמים לשאר התוצאות בשאר העמודים.. שזה אומר שלכל תוצאה בנפרד נשארה בקושי עשירית האחוז… והרווחים. לכן אנחנו רוצים להיות במקום הראשון, ואם לא אז לפחות במיקום טוב בדף הראשון של התוצאות.

התחרות הזו, חברי, היא היא מה שגורם לי לעקצוצים וצמרמורות.. הניסוי הזה של לשנות משהו באתר, או לבנות אתר חדש לגמרי ואז לראות איך גוגל מגיב לזה, איך גוגל מגיב למלה הזו, לביטוי הזה, בצורה הזו בעמוד הזה.. לראות אם ניצחתי שוב את האלגוריתם האימתני של גוגל. גוגל הוא לא סתם משהו גדול, הוא הכי גדול, ואם כבר להלחם, אז נגד הכי טובים. כולנו יודעים שיש עוד מנועי חיפוש, אבל בפועל הם לא מקבלים הרבה יחס (אלא אם כן יש צורך ספציפי), ואת רוב רובה של העבודה מודדים מול גוגל.
יש עוד הרבה זוויות לקידום אתרים, החלק של העבודה על האתר הוא חלק יחסית קטן מכל המשוואה, אבל כל חלק הוא אתגר נפרד מול המנוע, וכולם ביחד נותנים את התוצאה הסופית, המיקום של העמוד שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל.

מממ…. יש לי צמרמורות. חזרתי לעבוד 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *